Σπάζοντας τις προκαταλήψεις

15 ενήλικες Ρομά αποφοιτούν αύριο από το δημοτικό.

Πηγή: documentonews.gr
από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την προσπάθεια 15 ενηλίκων Ρομά να σπάσουν τις κυρίαρχες προκαταλήψεις περί «πολιτισμικής ασυμβατότητάς» τους με το σχολείο χαιρετίζει το 5ο Διαπολιτισμικό Σχολείο Μενεμένης, στη Θεσσαλονίκη.

«Έσπασαν με την προσπάθεια τους το «αυτονόητο», αυτό που όλοι λένε και ακούμε, ότι δηλαδή οι Ρομά έχουν μια πολιτισμική ασυμβατότητα με το σχολείο» λέει με ιδιαίτερη ικανοποίηση ο δάσκαλος του 5ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού σχολείου Μενεμένης (στο Δενδροπόταμο), Άγγελος Χατζηνικολάου, αναφερόμενος στην εκπαίδευση 15 ενήλικων Ρομά, οι οποίοι αύριο θα κρατήσουν στα χέρια τους το απολυτήριο δημοτικού.

«Την Πέμπτη το απόγευμα θα γίνει η απονομή των απολυτήριων. Ουσιαστικά δεν τους το απονέμουμε, αλλά τους το χρωστάμε», υπογραμμίζει ο κ. Χατζηνικολάου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο FM 104.9, και με πικρία τονίζει ότι «ως θεσμοί όλα αυτά τα χρόνια δεν φροντίσαμε για να απορροφήσουν αυτοί οι άνθρωποι, το κοινωνικό και δημόσιο, κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης».

«Είναι ένα εγχείρημα το οποίο κάνουμε μια ομάδα δασκάλων εθελοντικά από το 2003. Οργανώνουμε τα απογεύματα μαθήματα γραμματισμού για τους Ρομά αναλφάβητους γονείς των μαθητών και μαθητριών μας. Είναι η πέμπτη χρονιά που εφαρμόζεται το πρόγραμμα και συνολικά έχουν αποφοιτήσει περίπου 75-80 συμπολίτες μας» αναφέρει συγκινημένος ο δάσκαλος του 5ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού σχολείου και τονίζει ότι «η χαρά και η δημιουργία που προσφέρει αυτό το σχολείο, είναι μια διαδικασία που διαμορφώνει πλαίσιο σχέσεων εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε εμάς που εκπροσωπούμε την εκπαίδευση και στους γονείς».

Η προσπάθεια αυτών των ανθρώπων είναι γιγάντια. Σε πείσμα των καιρών και όλων των δυσκολιών, οι μαθητές και οι μαθήτριες στον Δενδροπόταμο, έδωσαν ένα ιδιαίτερο περιεχόμενο στο σχολείο. «Το απολυτήριο το πήραν με το σπαθί τους» αναφέρει συγκινημένος από την προσπάθεια τους, ο κ. Χατζηνικολάου και συνεχίζει περιγράφοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κάποιοι μαθητές του λέγοντας χαρακτηριστικά: «κάποιες κυρίες ερχόντουσαν από τις λαϊκές αγορές όπου εργάζονται, ιδρωμένες για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους και στη συνέχεια τροχάδην πήγαιναν στο σπίτι να ετοιμάσουν τα παιδιά. Υπάρχουν δύο πρόσωπα που πήγαιναν τον πατέρα τους για αιμοκάθαρση στο Ιπποκράτειο, ερχόντουσαν στο μάθημα και επέστρεφαν στο νοσοκομείο να τον παραλάβουν».

Το επιστέγασμα της προσπάθειας αυτών των ανθρώπων είναι η συμμετοχή τους στις απολυτήριες εξετάσεις δημοτικού σχολείου, τις οποίες διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Ο Άγγελος Χατζηνικολάου, σεμνός και μετριόφρων, παρά το γεγονός ότι έχει αφιερώσει τη ζωή του στην εκπαίδευση των Ρομά, λέει ότι «η κοινωνία μας δεν χρειάζεται να στηρίζεται σε σωτήρες εμπνευσμένους». Άλλωστε ότι γίνεται στη ζωή «δεν είναι ζήτημα κάποιας προσωπικής αξίας, αλλά είναι ζήτημα συλλογικών πράξεων», υπογραμμίζει. Πιστεύει ότι ένα σχολείο στηρίζεται σε ένα σύνολο ανθρώπων, τη σχολική κοινότητα, η οποία απαρτίζεται από δασκάλους, γονείς, παιδιά και την κοινωνία.

«Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια όλων μας πληγώνεται όταν ένα παιδί ή ένας μεγάλος δεν έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση» τονίζει ο «Δάσκαλος της ζωής» και με περισσή αγάπη αναφέρει ότι «όλοι από κοινού συμβάλουμε σε αυτό που λέγεται «σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας» σε πρώτη βάση και σε δεύτερη βάση η ανθρώπινη αξιοπρέπεια αποτελεί στήριγμα της δημοκρατίας».

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s